A vízivás fontossága

A vízivás ugyan nem kapcsolódik szorosan a babavállaláshoz, ám hozunk egy felvezető hasonlatot, amivel mégis tudjuk kötni a témához.
Nem csak a földi élet indult a vízben, hanem a mi életünk is, hiszen első hónapjainkat magzatvízben töltjük. A kellemes vizes burkot csak akkor hagyjuk el, amikor tüdőnk megérett az oxigénfelvételre.

Szervezetünk megfelelő működéséhez létfontosságú az elegendő mennyiségű vízfogyasztás. Testünk az életkor előrehaladtával egyre kevesebb vizet tartalmaz.
A csecsemőké átlagosan 75%-ot, a felnőtteké 60-65%-ot, míg az idős embereké még ennél is kevesebbet. A vízfogyasztás mértékét több tényező befolyásolja: az életkor, a fizikai igénybevétel és a hőmérséklet.
Általánosságban elmondható, hogy szervezetünk naponta 2-2,5 liter folyadékot igényel, nagy melegben vagy intenzív sportolás után akár 3-4 litert is. Fontos odafigyelni az idősekre és a gyermekekre, mert ők kevésbé érzik a szomjúságot, így könnyen kiszáradhatnak.
Az emberek többsége alábecsüli a vízivás fontosságát, és elcsépelt kijelentésként kezeli orvosától. Érdemes beiktatni napi rutinunkba, aminek legjobb módszere, hogy ne várjuk meg, amíg szomjasak leszünk, hanem óránként igyunk pár kortyot.

Ne csak a vizet pótoljuk, hanem a sót és az ásványi anyagokat is.
A kávét, a teát és az alkoholos italokat kerüljük, minimális mennyiséget fogyasszunk belőlük.

Timi

Fotó:  Kaizen Nguyễn on Unsplash