Mi is az a Body Project?

Szeretnénk bemutatni nektek Földesi Judit Katát, akivel a sport és az étrend fontosságáról beszélgettünk. Babavállalás előtt és után is nagyon fontos, hogy egészségesek legyünk, hiszen a várandósság, a szoptatás és a kialvatlanság is igénybe veszi szervezetünket.

Mesélnél nekünk arról, mikor érezted, hogy a sport és a tudatos táplálkozás több, mint hobbi az életedben?
Gyermekkorom óta érdekel a emberi szervezet lenyűgöző működése és az egészség, valamint az egészség megőrzése. Ennek egyik legfontosabb alapköve az életmód, mint a tudatos táplálkozás és a sport, ezért egyértelmű volt az irány.
Kisiskolásként még a Búvárzsebkönyvekből és Mimicsoda sorozatokból alapoztam meg a szervezettel kapcsolatos tudásszomjam, de hamar tanórán kívüli biológia fakultáción találtam magam. Emellett imádtam a műtéteket kitakarás nélkül bemutató dokumentum reality-ket is. Emlékszem sokszor csatornát kellett váltanom, mert ezek a műsorok nem voltak a kuckózzunk be együtt a családdal tv műsorok, valamelyik testvérem mindig reklamált.
A mozgás, hála a szüleimnek, négy éves korom óta az életem része. Gyerekként, ifiként az úszást, judot és focit még versenyszerűen is űztem. Mára a lovaglás, futás, yoga és legújabban a squash, mint szerelem sport az életem részét képezik.
Örökmozgó vagyok, akkor érzem jól magam nap végén, ha a rengeteg energiát ami bennem van hasznosan használtam fel napközben, sportoltam, dolgoztam, tanultam, és a szeretteimmel is voltam. Ehhez kell a jó a time management, és segítségemre van, hogy pacsirta típus vagyok, így elég korán kidob az ágy.
Lifelong learning hívőként (élethosszig tartó tanulás) paradoxon érzés, hogy minél többet tanulok, olvasok, képzem magam, annál inkább azt érzem, hogy még mennyi mindent nem tudok és tanulni-tanulni akarok, még többet! Jelenleg a táplálkozás tudományával kapcsolatos folyamatos, kiegészítő képzések mellett, just for fun egy Közgáz mastert is csinálok. De még nagyon sok minden van a listámon, pl. a Lovas sport szakoktató és Fitoterapeuta képzés is.
Az elmúlt években megtapasztaltam a saját bőrömön, hogy mennyire nehéz egészség megőrzésével kapcsolatos, megbízható szakembert találni a piacon ekkor tudtam, hogy eljött az én időm, és elkezdtem a saját utamat járni. Azt éreztem, hogy fel kell használnom a tudást, tapasztalataimat ami bennem van, hogy ezzel másoknak segíthessek, így elindítottam a szerelem projektemet, a vállalkozásomat.

Milyen igényekkel keresnek vagy kereshetnek meg téged?
A funkcionális táplálkozási tanácsadás a Vendég céljának eléréséhez szükséges táplálkozási és életmód tanácsokat jelenti. A célok egyénenként eltérnek, lehet súlyvesztés, fogyás, szálkásítás, vagy éppen tömegnövelés is. Egészségesen hízni ugyanolyan nehéz, mint súlyt leadni. A tendencia alapján egyre több testképzavarral küzdő fiatal fordul hozzám. Emellett van olyan vendégem, aki általános táplálkozási tanáccsal keres meg, ő köszöni jól van a bőrében, de nem tud eligazodni, hogy mit, mikor és mennyit is kellene ennie. Normál, vegán vagy vega verzióban készülnek étrendek, az egyéni igények, allergiák, intoleranciák figyelembevételével.
Lehet cél a hormonális problémák kezelése, a hormonális egyensúly visszaállítása. A leggyakoribbak a teljesség igénye nélkül a pajzsmirigy problémák, nemi hormonokkal kapcsolatos elváltozások, az Inzulin Rezisztencia, PCO/S, hashimoto.
Emellett keresnek a jó életminőség elérése érdekében, általános életmód és étkezési tanácsokkal kapcsolatban is.

Hogyan néz ki a folyamat, amikor együtt dolgozol valakivel? Mire számíthat, aki felkeres?
A honlapomon (www.bodyproject.hu), vagy e-mailben (hello@bodyproject.hu) történő jelentkezés után felveszem a kapcsolatot a Vendég jelölttel, és megbeszéljük, hogy mi a jelentkezés oka, célja, milyen tünetei, leletei vannak, és ennek tükrében közösen eldöntjük, hogy tudunk-e együtt dolgozni.
Ezt követően megkezdődik a nagybetűs munka, a szoros, 4 hetes együttműködésünk.
Felmérem az általános egészségügyi állapotot, meghatározom az általános anyagcsere- és hormon típust, valamint a speciális étrendnél figyelembe veszem a rendelkezésemre bocsátott, vagy éppen kifejezetten kért labor eredményeket.
Ezután elkészítem a Személyre szabott Étrendet, melyben meghatározásra kerül a  Vendég egyéni kalória, fehérje, zsír és szénhidrát igénye. Az ebben ajánlott ételek nagyon színesek és étkezésenként legalább 6 alternatívát kínálok recepttel együtt.
Emellett készítek egy Személyre szabott Tudásbázist, mely a javasolt életmódbeli változtatásokat, táplálék és vitamin kiegészítőket és tiltó listás ételeket tartalmazza. A Body Project Étkezési napló és az étrend alapján készített Bevásárló lista is a Vendég sikerét és kényelmét szolgálja.
Az együttműködés alatt, bizonyos kontroll pontonként mindenképpen konzultálunk, méreckedünk.
Természetesen a 4 hét lejárta után is van lehetőség az együttműködés meghosszabbítására, folytatására .

Blogunkat főleg nők, kismamák, anyukák olvassák. Szerinted babatervezés előtt, illetve várandósság, szülés után miért kiemelten fontos figyelnünk magunkra, az egészségünkre?
Elég ha ott kezdem, hogy egészség nélkül sok esetben nincs babavárás. Az emberi szervezet nagyon bölcs, sarkítva, ha nem érzi azt, hogy a test képes kihordani az utódot, akkor nem is engedi, hogy megtörténjen fogantatás. A nagyon vékony, kórosan alultáplált hölgyeknél nem véletlen, hogy leáll egy idő után a menstruáció is, hiszen a test minden olyan funkciót kikapcsol, ami nem a létfenntartáshoz szükséges.
A hormonális egyensúly felborulása akadályozhatja, vagy teljesen meggátolhatja a teherbeesést.
A jó hír az, hogy nagyon sok esetben segíthet az életmódváltás, tudatos táplálkozás, sport is.
A várandósság a Nő életében egy ajándék, de komoly megterhelés még egy egészséges szervezetnek is, ezért előtte érdemes felturbózni a testünket és feltölteni a vitamin raktárakat.
Emellett a Családalapítás előtt állóknak kifejezetten ajánlatos néhány gyors, rövid vizsgálatot elvégeztetni, hogy nyugodtan tudjanak belevágni az élet igazi Projekjébe. Az általános nőgyógyászati vizsgálat mellett érdemes laborvizsgálat keretein belül, legalább egy pajzsmirigy hormon értéket a TSH szintet megnézni, és a Progeszteron szintet, mert ezek mind a teherbeesés képességére utalnak. De persze diagnosztizált IR, PCO/S esetén ennél sokkal komplexebb laborra van szükség.
Várandósság alatt még fontosabb a tudatos táplálkozás, mint valaha, hiszen egy tucat olyan étel van, ami a mindennapi életünk részét képezi, de ebben az időszakban kifejezetten tiltó listás!
A várandósság után pedig a regenerálás és testünk korábbi állapotának a mihamarabbi visszanyerésében tudok segíteni.

Hol tudnak elérni és tájékozódni a munkádról az érdeklődők?
Ajánlom figyelmetekbe az instagram oldalamat, ahol folyamatosan étkezéssel és sporttal kapcsolatos bejegyzések készülnek, mind egészségtippek, receptek formájában és nem utolsó sorban egy szuper kis közösség alakult ki.
Instagram: bodyproject_juditkata
Ha pedig bármelyik program felkeltette az érdeklődést akkor www.bodyproject.hu oldalon minden részletet megtalálható.

Legyen fitt a Body!

Köszönjük, hogy válaszoltál kérdéseinkre. 🙂

Kérdések: Méri-Molnár Tímea
Fotó: Alizart Photography